Søg i denne blog

lørdag den 9. juli 2022

Shadow Owner Club Danmark 20 års jubilæumstræf 2022

 Jubilæumstræffet er nu godt i gang, det er rart at se gamle venner, som jeg ikke har set i flere år på grund af Corona karantæne og forsamlings forbud. Poul og jeg ankommer torsdag kl.16.00, får checket ind på MC Camp Sydhavsøerne, da vi ankommer via Spodsbjerg-Tårs er mit første indtryk ikke særlig positiv(det er løgn sikke en rodebutik, men skindet kan bedrage). Da vi kører in de bag noget der mest af alt ligner en falde færdig gård med tilhørende lodseplads, udfolder der sig et sandt eldorado af en MC Camp, med flotte træskulptur, hyggelige små hytter, hyggelige hjørner til telte, og en lade med diskotek og bar, samt super pæne bade og toilet faciliteter i forbindelse med en reception med spise faciliteter.

Torsdag aften er der dømt hygge og afslapning, med tilhørende aftensmad, bestående af velsmagende traditionel danske frikadeller, med kartofler og stuvethvidkål med kanelsukker. Mit generelle indtryk af camper er total ændret, det er et meget hyggeligt sted med et venligt værts par der gør alt for at vi får et godt ophold. 

Fredag er der fællestur for de ca. 40 udenlandske gæster, Poul, Kim og Randi, Carsten og jeg beslutter at lave en egen tur til Stege for at besøge et museum for ting fra en svunden tid, Thorsvang er et besøg værd.

Derefter fortsættes turen til Nyord hvor vi besøger et gin destilleri og går en tur i den lille by med de smalle gader og den ottekantede kirke. På vejen hjem kører vi over Farøbroen, så nu kan den også krydses af, som en af se større danske broer jeg har passeret på MC. Vi er hjemme igen kl 17.30, hvor der er planlagt spisning og efterfølgende levende musik i diskoteket, til den lyse morgen. Aften menuen bestod af gryderet med ris, pasta og salat, noget alle kan spise.

Lørdag er der dømt afslapning om formiddagen og et besøg på et MC museum samt tankning, så cyklerne er klar til hjemturen søndag.







Ingen kommentarer: