Søg i denne blog

torsdag den 21. juli 2022

11 etape Norge fra nord til syd

 Morgenen d 21. August står jeg op kl 7, efter en nat med voldsom regn og torden, teltet holdt stand uden der kom vand ind, så nu har tipien bevist den kan klare kraftig vind og rigelige mængder regn uden udfordringer. Jeg begynder at pakke det grej samme der er inde i teltet og få det samlet under et halvtag, så der kun er teltet til sidst før jeg kan begynde at læsse på MC. Der kommer et lille ophold med mindre regn, teltet ryger ned og bliver pakket våd som det er, så må det op at hænge når jeg kommer hjem. Med de sidste 3 dages vejr bliver der ikke mere teltslagning på denne tur, nordmændene siger det er den koldeste sommer de kan mindes. Jeg får vækket Niels og Arne for at sige pænt farvel og takke for at jeg måtte benytte Camp Bertnem i 2 dage, det har været 2 hyggelige dage i et godt kammeratlig lag TAK TIL JER ALLE OG KNÆK OG BRÆK. Kl. 8:30 påbegynder jeg turen syd vest på ved at køre til Steinkær, i øsende regn, i Steinkær kører jeg Vest på for at opleve Norges vestkyst. I guder hvor det koldt denne formiddag, dette valg betyder også at jeg kører syd om Trondhjem og Vest om Dover fjeld, målet er blevet at køre af atlanterhavsvejen og se denne nye strækning med de mange broer fra ø til ø.







Når man nærmer sig sidst på eftermiddagen begynder jag at se mig om efter en overnatningsmulighed og i den forbindelse kom jeg ind i dette lille norske fiskerleje, broen er så smal at bussen lige kan passere, for at køre ned for enden af vejen og vende, her sluttede alting.


Jeg fandt aldrig de annoncerede hytter, jeg fortsætter til Molde, en lidt større by, der må der være muligheder, men nej alt er booket i en stor omkreds af Molde, der er jazz festival i kommende weekend.
Der er jo ingen der har sagt de skal være nemt, så jeg tager færgen over fjorden og finder efter 30 km.en ledig hytte for natten.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Lars. Det var da godt at du oplevede alle broerne til Molde. Det er en flot tur. Forsat god tur hej fraNiels.