Søg i denne blog

søndag den 10. juli 2022

De sidste dage på jubilæumstræffet

 Lørdag eftermiddag kører en stor del af de danske deltagere ind til Stubbekøbing for at besøge MC og radio museum, det er et besøgværd hvis man er på de kanter og er interesseret i motorcykler. De har en fin samling af meget gamle motorcykler, mange med en speciel historie bag og tro det eller lad være, så er dansk motorcykel historie andet end Nimbus. Mange af motorcyklerne har tidligere været udstillet på Egeskov gods på Fyn, af mærker kan nævnes Rudge, Triumph, BSA, Norton, Harly Davidson, Indian, DKW, Nimbus, Honda, Kavasaki,Vespa, BMW og mange flere jeg ikke umiddelbart kendte, der er også mærker der ikke umiddelbart forbindes med motorcykler.

Efter turen til museet og tankning vender vi tilbage til MC dampen og begyndere at pakke småting sammen, ind til aftenens spisning kl. 19. Aftenens menu er buffet med kylling lår, skinkel rosastegt oksekød med salat, pastasalat, flutes, fløde kartofler, kogte kartofler og bearnaise sovs, man kan ikke sige vi ikke har spist godt i de tre dage vi har været på campen. Søndag morgen spises der morgenmad og de forskellige grupper begiver sig mod de forskellige færger de skal med hjem.



For mit eget vedkommende begynder men tur til Nordpapp først rigtig da Poul og jeg kører mod hver vores færge, Poul mod Tors _ Spodsbjerg og jeg mod Helsingør - Helsingborg til Sverige. Jeg når mit første overnatning kl. 14:30 i Lindome, Vestra Götalands Len i Sverige, et lille fint hus på en svensk gård, med adgang til toilet og bad i seperat bygning. Mandag fortsættes transit turen op gennem Sverige mod Nordkap.

Hytten Vestra Götalands Len








1 kommentar:

Anonym sagde ...

Kør nu pænt på din lange tur 🏍🤩safe ride 😎