Søg i denne blog

mandag den 11. juli 2022

1 og 2 etape af Nordkap turen 2022

 1 etape af solo turen til Nordkap starter på Lolland efter SHOC-DK 20 jubilæumstræf er afsluttet. Jeg kører fra MC-Camp Sydhavsøerne søndag kl. 8:30, jeg vælger antage den hurtigste vej til min destination 20 km. syd for Gøteborg, hvor jeg har reserveret en AIRBNB hytte på en bondegård hos Ann - Louise. Jeg tager motorvejen over Farøbroerne til Helsingør, er lige et smut nede forbi Kronborg, hvorefter jeg tager færgen til Helsingborg. Jeg fortsætter af motorvej i Sverige, med en pause hver time, hvilket er godt for både ben og ryggen. Turen forløber uden de store udfordringer,  ud over at min Højer støvle er ved at miste sålen. Hvilket medfører at jeg lægger morgendagens rute om så jeg kører forbi Sharkspeed i Trollhättan for at købe nye støvler, jeg har set på nettet at de har et stører udvalg efter min smag. Jeg hår købt et par støvlerefter min smag, de er godt nok ikke vandtætte, men rare at have på, når de er gået til. Så resultatet bliver nok at jeg må en tur til Polo i Scandinaviapark, for at få nogle nye tilsvarende.





Jeg er nu ankommet til overnatnings sted nr. 2 i Malung hos Lars - Åke, et værelse i kælderen med alle fornødenheder. Turen herop er der ikke meget at skrive om, det meste af vejer foregik på Indlandsvegen, som er yderst kedelig og meget lige. Til i morgen er der ikke planlagt noget, men målet er at køre tidligt for at få tilbagelagt så meget af vejen til Alta som mulig. Min plan er at være i Alta senest torsdag og finde en campingplads, det gælder om at udnytte den gode vejrudsigt for resten af ugen.





Ingen kommentarer: