Søg i denne blog

fredag den 22. juli 2022

12 etape Norge fra nord til syd

 Her til morgen, efter en god nats søvn forlod jeg Fællesstova Klein, syd for Molde kl. 7:30, målet i dag er at komme så tæt på Bergen og finde et sted at overnatte. Meget af tiden er afhængig af hvordan man rammer færgeafgangene, i dag tror jeg den længste ventetid var 10 minutter, eller kørte jeg stortest lige ombord. Vejene og naturen her i det syd Norske er ikke så barskt som længere nord på, men lige så interesant og charmerende.



Som i kan se er der også hernede veje med hårnålesving, jeg ankom til Bergen kl. 13, jeg ved ikke om det havde noget med det at gøre, byen var oversvømmet med mennesker (turister), så det vat en udfordring at orientere sig, så man ikke kørte nogen ned. Det gør det nok heller ikke bedre at min BMW navigator 6 igen besluttede sig for at strejke og at der var meget vejarbejde, med lukkede tunneller. Det med de lukkede tunneller bevirkede (jeg har desværre ingen billeder af det) at jeg kom på en lille bjergbestigning på MC. Jeg tror aldrig jeg har kørt på så smalle, stejle og snoede små veje, mange steder er der en halv bils  brede af et vigeplads, så to almindelige personbiler kan passere hinanden. Andre steder faldt vejen omkring 20 %, medens den svingede 180 grader, i nuet var jeg presser, af at køre i en kolonne på 5 biler, men bagefter er det med stor tilfredsstillelse at det er overstået. Jeg fik afprøver mange af de teorier man har lært gennem tiden og det er rart at opleve de virker.
Senere kørte jeg mod haugesund for at finde en overnatning, men alt hvad jeg spurgte på er optaget, så skal jeg nu til at slå telt op igen, NEJ !!!!!. Jeg fortsætter lid længere mod syd gennem et fantastisk landskab.


Jeg møder et par norske motorcyklister,  men det gik hurtig op for mig at det var et par fart tosser, så de fik lov at ræse afsted selv. Det lykkedes mig til sidst at finde en ledig hytte på Sandnes campingplads, i morgen går turen til Lindenes fyrtårn, Norges sydligste punkt.








Ingen kommentarer: