Søg i denne blog

fredag den 28. juli 2023

Så er årets øl hentet fra Skagen Bryghus

Lørdag d. 28 juli er vejret så fortrinlig at jeg måtte afsted på MC, så det blev besluttet at jeg ville køre til Skagen for at indtage en frokost og hjembringe en frisk opfyldning af min 3 liter skagen Bryghus stakit ølflaske. Som sagt så blev cyklen rullet ud af garagen, den blev jo tanket og vasket i går og stakitøls flasken blev lagt i topboksen sammen med kameraet, så er det afgang.

Jeg vælger at tage motorvejen hele vejen til Skagen fra Vejle for at have mest mulig tid til hjemturen, som så kan laves længere af små snoede veje gennem det smukke danske landskab. Turen til Skagen forløber uden de store udfordringer og 1 tank benzin rækker, men der er ikke mange dråber tilbage.

Jeg bestiller en rørt tatar til frokost, som serveres med salat og pommes frites og et glas 0,4 l øl "Dovenskab Slow Life Frugtøl 2,7 %", med en lidt syrlig smag, som ikke lige er min favorit, men absolut et frisk pust i sommervarmen, en ting der er fælles for Skagen Bryghus's frugt øl er en noget lavere alkoholprocent på kun 2,7.

Som noget nyt ser jeg at man på bryghuset kan leje et fadølsbord for en eftermiddag, som includerer mad og 19 l. fadøl eller Nachos og 19 l. fadøl. Umiddelbart tænkte jeg medens jeg spiste min mad på hvem der ville lejer et sådant bord og senere kommer et ældre ægtepar og lejer et bord, hvorefter der senere ankommer venner og bekendte for at deltage i en hygge eftermiddag med mad og fadøl.

Man skal nok være lidt småskør for at tilbagelægge 577 km for en frokost og hente 5,5 liter øl hjem, 3 liter "Skål på Girafsprog" og 5 1/2 liter "Sit go Hund"

Skål på Girafsprog 2,7 % Frisk sommer/frugtøl, pilsnerøl tilsat kirsebær, som bidrager med fantastisk flot farve og smag. Pas på ikke at blive afhængig.

Sit Go’ Hund Krystal Ale 4,8 % Lækker frisk og frugtig krystalklar Ale, brygget med en gærtype der giver øllet tørhed. Øllen har ikke den restsukker, som mange vore andre øltyper.

Dovenskab Slow Life Frugtøl 2,7 % Lækker læskende og frisk sommer-pilsner øl, tilsat hyldeblomst og citron. Fantastisk øl i solens stråler.




Efter maden skal der handles øl, som tidligere nævnt falder valgene på Skål på Girafsprog og Sit Go' Hund på flaske. herfra går turen til den nærmeste OK tank for at få fyldt tanken op med oktan 100 E5 benzin til hjemturen.

På turen hjem har jeg slået grusvej, betalingsveje, motorvej og færger fra på GPS'en, men efter at have kørt af mindre veje i nordjylland og vi nærmer os Aalborg, beslutter jeg mig til at tage motorvejen gennem Limfjordstunnelen, i stedet for at køre gennem Aalborg by. Jeg kører af motorvejen senere, men nok lidt for tidlig, i det jeg kommer igennem både Svenstrup og Støvring. herfra går turen via Haverslev, Løvel og gennem Viborg, jeg vælger at tage indre ringvej for at opfriske de sidste 14 år hvor jeg har haft min faste gang hos Region Midtjylland i Viborg. resten af turen er på A13 fra Viborg over Thorning, Knudstrup, Pårup og til Hjøllund, hvor jeg holder en pause ved transportcentrets Pit stop grillbar.
Herfra kører jeg videre til Vejle via Tørring, Sandvad og Grejsdalen til OK Tanken i Vejle midtby for at få tanket op igen og derefter hjem.
Jeg er hjemme igen kl. 17 efter en tur på 7 timer incl diverse stop, en hyggelig eftermiddag i selskab med en BMW MC der som sædvanlig leverer varen uden nogle udfordringer.


 

















Den samlede lørdagstur



      
Hjemturen fra Skagen Bryghus
Turen til Skagen Bryghus


 



Ingen kommentarer: