Søg i denne blog

torsdag den 20. juli 2023

4 sidste dag i Norge inden afrejse fredag

 I dag viser vejret sig fra den værste side, det har regnet hele natten og fortsætter ind til videre til middag. Eftermiddagens vejr ser ud til at klare op, men der generel stemning for at tage en afslappende dag, da vi fredag påbegynder hjemrejsen. Vi skal med færgen fra Colorline kl. 16.30 fra Kristiansand og vil være i Danmark kl. 19.45, hvorefter vi kører til Løkken for at tage en overnatning inden vi skilles. Tøffe vælger at tøffe direkte hjem fra færgen, 

Andre og Harald vælger at bruge formiddagen til at genbesøge en MC-udstyrs forretning hvor Harald har købt Mc-bukser der viser sig at være defekt og skal byttes, andre føler stor trang til at formøble en mindre formue med baggrund i den lave norske kronekurs.

Jeg selv vil påbegynde at pakke alle mine grejer sammen, så jeg kun har det absolut nødvendige at pakke i morgen tidlig. Men man har jo en holdning til man tager en ny, da vejret klarer op sidst på formiddagen, beslutter jeg at tage på foto Safari til nogle af de steder vi været de seneste dagen og til Sværd i Fjell monumentet i Stavanger, som er et monument over Norges forskellige klaner der forenes i et rige. Der efter besøgte vi et tårn inde i Stavanger gamle bydel. Frokosten indtages på havnen i Ølberg, hvor vi vælger at spise fish & chips, Claus Bo vælger at fodre de lokale mågen med resten af sine chips og de takker med at skide på ham, der findes da heller ingen taknemmelighed. På havnes sælges frisk kogte rejer, krappeklør og taskekrapper, jeg ville have 4 kg. med hjem til aftensmaden, men da jeg hører prisen bliver det droppet “299 nkr. pr. kg.”, de nordmænd ved godt hvad de vil have for tingene.

Da Claus Bo og jeg kommer tilbage til lejren, er flere af de andre de er ved at gøre klar til at køre til sværdene, men som Henrik siger “når jeg kører ud begynder det at regne”, og det fik han ret i.

Medens vi har været afsted er Sus og Rita begyndt at gøre hovedrengøring i Henriks hus, som de begge siger “ han skal ikke stå med et hus kreer skal hovedrengøring når vi er taget af sted i morgen”. Vi andre bliver sat igang med støvsugning og andre sysler, medens “pigerne” kommanderer så sveden sprøjter, man skulle tro de deltog i dagens etape af tour de France, stærk gået.

Næste gang jeg skal mødes med Shadow klubbens rudimentære bestyrelse er til generalforsamling og landstræf på Rosengårdens B&B i Føllenslev, hvor vores 2 ærede bestyrelses medlemmer Marianne og Erik der siden sidst er gået bort, hvis bestyrelsespladser skal genbesætte.




Tur i lokal området etape 4






2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Altid dejligt at læse dine beretninger 🤩👍😎og tak for dit herlige selskab 🤗

Claus Bo sagde ...

Fin læsning på din blog Lars, tak for dit selskab i Norge,
vi ses til landstræffet 11.-13. august.

MvSh Claus Bo