Søg i denne blog

mandag den 30. august 2021

så blev det til farvel til Honda CB400 Four Super Sport

 Efter at have haft fornøjelsen af at gennem restaurere en gul Honda CB 400 Four Super Sport, som jeg købte i 2007, er det blevet tid til at vore veje skilles. Jeg har en meget stor glæde ved at kunne give min 400 four videre til den nye ejer, der er stadig nogle småting der skal udskiftes for at den er perfekt og dem der kender mig findes der intet mindre. De reservedele der skal skiftes følger jo selvfølgelig med.


Min vej med hondaen har lært mig meget om at renovere en ældre japaner og jeg har måtte konstatere at det er langt vanskeligere end at renovere en amerikaner, en tysker  eller englænder, det faktum at de japanske fabrikker stopper produktionen af reservedele få år efter produktionen stopper, gør det vanskelig at finde reservedele når en MC er 42 år gammel. Da jeg skulle renovere motoren, som havde gået 90000 km tog det mig ca. 2 år ao mange timers søgen på internettet at finde de reservedele jeg skulle bruge, men det lykkedes. Af andre dele kan nævnes skærme, fælgringe og eger, sæde (hvid anderøv) blinklygte konsoller, reflekser, m.m. En sjov historie der kan nævnes er at en bekendt kommer en dag at fortæller mig at der i mange år har hængt en hvid anderøvs sæde til en Honda CB 400 Four i udstillingsvinduet hos Aarhus scooter, jeg ringede og i første omgang mente de ikke at have et sæde til en Honda fra 70serne, En time senere ringer Aarhus Scooter tilbage at de har fundet sædet på deres lager, et lykketræf at finde et nyt sæde fra en tid 35 år tidligere.


Jeg har valgt at skille mig af med Hondaen, med begrundelse i at jeg ikke kørte på den, i de sidste 5 år har den kun kørt 700 km og de 500 af den er af min datter. en anden grund er at jeg har en aftale om at købe en Triumph Daytona 500 fra 1972, som er renoveret og køreklar. Hondaen virkede som en knallert når jeg kørte på den.


Den nye ejer virkede til at det lige er den MC han altid har ønsket sig og det var en sand fornøjelse at køre den sidste tur til syn på den og så opleve at den bliver godkendt uden anmærkninger. Samt at se nogle synsfolk der stod og beundrede den og mindes en svunden tid. Herfra skal den nye ejer have alt held med sin nyanskaffelse og jeg håber og er sikker på at den får en fremtid med stor omsorg og mange gældelige stunder.




Ingen kommentarer: