Søg i denne blog

søndag den 22. august 2021

Fjorden rundt

 Søndag d. 15 august 2021 er vejret rigtig godt MC vejr, ikke for koldt eller varmt, tørvejr med en let brise, lige det rigtige vejr til en lidt længere søndagsudflugt i gode venners lag. Ian, Poul og jeg tager af sted på en tur Ringkøbing fjord rundt, eneste klare mål er at vi vil spise frokost i Hvide Sande.

Jeg får æren af at være førerhund, så vi kører fra Urhøj af Høgsholtvej over Fårup Sø, Gammelbyvej ved Jelling til Bredsten og derfra mod Give, Filskov og Sdr. Omme til Tarm. I tarm besluttes det at køre mod Stauning og videre derfra til Ringkøbing. Undervejs kommer vi forbi Stauning whisky destilleri,Stauning Havn og forsvarets luftfartsmuseum ved vestjysk lufthavn (Stauning Lufthavn), hvilken er større end jeg havde forventet. Det er meget livsbekræftende at man stadig kan blive overrasket af hvordan forskellige egne i Danmark udvikler sig.

Fra Ringkøbing fortsættes til Søndervig, hvor jeg blev overrasket og den udvikling der er sket siden jeg var der sidste efterår, mange nye ferielejligheder, Lalandia, vejen er flyttet for at lede trafikken uden om byen. Vi fortsætter mod syd til Hvide Sande, hvor vi indtager frokost på en grillbar nord for slusen. herfra fortsættes til Nymindegab ned af landtangen mellem fjorden og havet, der blæser frisk vind, hvilket har lokket mange windsurfere og kitesurfere ud på fjorden. I Nymindegab kører vi  til Bork Havn, for at få en kop kaffe ved Havne Grillen, jeg havde lovet de andre at give, men da jeg ville betale meddeler værten at kaffen er gratis for motorcyklister, som vi selvfølgelig takkede for.

Efter kaffen kører vi af små vejer mod Nørre Bork, videre til Lyne til Ølgod og derfra til Grindsted, Billund og hjem til Vejle, en lille hyggetur på 251 km i gode venners selskab.








Ingen kommentarer: