Søg i denne blog

søndag den 8. august 2021

Generalforsamling i BMW MC klubben d. 7 august

 Lørdag morgen er der afgang fra Vejle til Øster Vedsted ved Ribe for at fejre min mors 82 års fødselsdag. Med en blomsterbuket i topboksen ankommer jeg til Ribe lidt i 10, hvor flere af mine forældres venner og min mors søskende er ankommet til morgenkaffe. Jeg bliver bænket for bor enden til morgenkaffe og hyggelig samvær med de øvrige som jeg stort set har kendt hele mit liv, men ikke set i flere år, lidt senere kommer mine søstre og svoger. ved middagstid bryder jeg op for at køre til Brøns for at deltage i BMW MC klubbens årlige generalforsamling for første gang efter at have været medlem af klubben i ca. 10 år. 

Det er jo altid en spændende oplevelse at møde andre lidelsesfæller med samme hobby og passion som en selv. Det var en meget positiv modtagelse og rart at se der var styr på hvordan man afholder en generalforsamling i en klub med ca. 1900 medlemmer, alles medlemskort blev kontrolleret. Ægtefælle og samlever der ikke havde stemmeret blev placeret bagerst i lokalet, så der ikke  opstår tvivl i tilfælde af afstemning, hvilket ikke blev nødvendig.

Selve generalforsamlingen blev startet med at sige farvel til og mindes en tidligere redaktør der var afdød tidligere på året, meget rørende at se hvilken betydning tidligere aktive medlemmer har for de medlemmer der havde kendt den afdøde.

Generalforsamlingen forløber i henhold til indkaldelsen, med en formandsberetning de dels refererede til det forgangne år og tanker om nye tiltag, samt en annoncering af at klubben næste år fylder 50 år og en annoncering af nogle tiltag der planlægges. Derudover blev det endvidere præsenteret klubbens nye logo dikteret og godkendt af BMW fabrikken, alle klubber i hele verden skal have nyt logo, med den begrundelse at det skal være mere digital venlig, i samme ombæring har BMW klubben Danmark valgt at opdatere hjemmesiden, samt at give den et facelift. Dernæst fik vi en meget grundig gennemgang af regnskabet, hvilket jeg personlig syntes var rart og det affødte at der ikke var en debat om de enkelte regnskabs punkter efterfølgende (som der tit kan forekomme), stor ros til kasseren. Kontingentet blev fastsat til at fortsætte uændret.

Alle der var på valg ønskede genvalg og blev genvalgt.

Under eventuelt blev der bl. a. drøftet kørekurser, diverse arbejdsgrupper i forbindelse med jubilæumsarrangementer, samt der blev udtrykt en stor tak til klubbens regioner for det arbejde de udfører og at de er blevet bedre til at udnytte de økonomiske midler klubben afsætter til de aktiviteter de afholder.

En meget positiv oplevelse at deltage i et klubarrangement, hvilket ikke er sidste gang, men jeg kan konstatere at BMW MC klubben har samme udfordringer som andre MC klubber, nemlig at der mangler tilslutning fra yngre medlemmer. jeg kan kun opfordre yngre motorcyklister at slutte op omkring det arbejde klubberne laver og blive en del af det fællesskab og erfaringsudveksling det giver.


At køre MC er ikke et spørgsmål om at køre stærkt, men mere et spørgsmål om en livsstil og køre sikkert!


Ingen kommentarer: