Søg i denne blog

søndag den 22. august 2021

Shadow Klubben på MC Touring Campen 2021

 i Weekenden d. 20 - 22 august 2021 skulle Shadow klubben have holdt 20 års jubilæumstræf, men generalforsamlingen besluttede at aflyse det indtil videre på grund af Corona situationen. Så de danske shadowitter, der er dobbelt vaccineret mod Corona besluttede at fastholde at mødes på Touring Campen i den planlagte weekend, som sagt så gjort. Fredag aften pakkede jeg en MC og satte kursen mod Kolind, Jeg har bestilt hytte fra torsdag eftermiddag men af personlige grunde kunne jeg først deltage fra fredag. Der er jo ikke noget der er skidt uden det er godt for noget andet, Tommy som jeg havde tilbudt at dele hytten med kørte til Touring Campen torsdag aften. Det er rart at se gamle venner igen fra forskellige egne af Danmark, jeg kunne ikke deltage i generalforsamlingen, så jeg havde ikke set Shadow vennerne siden vi var i Oksbøl til Tommys fødselsdag, der deltog mange af de medlemmer der komme langt langvejs fra ikke, så kammeraterne fra Sjælland havde jeg ikke set siden sidste år. Til træffer kom der også et nyt medlem som hurtig faldt ind i klubbens jargon og stemning. Vi var 16 deltagere og så var der enkelte medlemmer der kom for at hilse på, det var dog lidt ærgerligt at flere af de aktive medlemmer af klubben var forhindret i at møde op, men det må vi råde bod på næste år og håbe corona situationen skaber mere normale tilstande, så konfirmationer og andre størrer begivenheder ikke skal fordeles ud over hele året.

Vi var så heldige at vi havde strålende solskin hele weekenden, selv om det blev kølig om aftenen, der er kun åben for udendørs aktiviteter på campen, så spisning foregår på terrassen eller i hytterne, men mad kan stadig bestilles i køkkenet og baren er åben. Vi hygger os og får drøfte store og små ting fredag og lørdag aften,

Lørdag er der arrangeret en fælles tur til Grenå, hvor vi indtager frokost på havnen, til min store overraskelse er Ken troppet op på en Kawasaki W 650, som ser ud som om den lige er kørt ud af forretningen, en rigtig pæn MC, Niels og bende troppede op på Deres nyanskaffede Harly, også en pæn MC, men Niels undgik ikke at blive drillet (Godmodig) at han havde skiftet MC og er gået over til konkurrenten, med det væsentlige er at deltage, jeg møder jo selv op på en BMW den er der jo heller ikke meget Honda Shadow over.

Efter frokost går turen til Dansk Motor og Maskinsamling et besøg værd hvis du ikke har besøgt det tidligere, der er mange forskellige industri Motorer og Maskiner fra Hele Danmark, som er restaureret til funktionsduelig stand og kan startes. Der opstår en vis form for nostalgisk tilstand hos mig der er opvokset i Esbjerg, medens der stadig var gang i fiskeriet og de gl. trækuttere, når samlingens gamle glødehovedmotor startes,  samme type som tidligere blev anvendt i de gamle fiskekuttere.

Sådan en encylindret langsomtgående motor har en helt speciel motorgang, samt at se den skyde røgring ud af udstødningen er ren nostalgi.

Alt i alt en god weekend i venners lag, tak til alle for en god weekend vi ses i næste sæson.











Ingen kommentarer: