Søg i denne blog

lørdag den 8. oktober 2016

Uge 40 sikke en uge

Her i  uge 40 bliver det virkelig nødvendig at køre mange km, for at nå gennem ugens program og som altid når det er mulig er det min trofaste bimmer der står for tur. Mandag er nok den eneste normale arbejdsdag i ugen, hvor jeg er på kontoret i Viborg hele dagen og som sædvane tager jeg turen op af A13 om morgen, men hjemturen går af A13 fra Viborg til Hampen, hvor jeg tager diagonalvejen til Give og derfra køres af Herningmotorvejen til Vejle, ca. 200 km. den dag.
Tirsdag er der flere møder på kontoret i Århus på Olof Palmes Alle, en tur op af E45 motorvejen til Århus syd og derfra af hasle ringvej til Århus nord, med sen sædvanlige kø kørsel fra Først horsens Vest til Ejer Bavnehøj og derefter fra Skanderborg til udfletningen syd for Århus, samme kø kørsel hjemad, en tur på ca. 150 km.
Onsdag starter jeg med et møde i Randers på Regionshospitalet, jeg tager E45 til Viborgvej i Randers, hvor jeg kører gennem byen til hospitalet. Efter mødet skal jeg til møde resten af dagen i Århus på Olof Palmes Alle 15, hvorefter jeg tager turen gennem Århus til sydmotorvejen og derfra hjem, en dagstur på ca. 220 km.
Torsdag starter dagen med møde i Holstebro på Regionshospitalet, efter mødet er der et leverandørmøde i Århus på Olof Palmes Alle 15 i Århus, hvorefter turen gå hjem til Vejle, en dagstur på ca. 305 km. På denne tur oplevet jeg det danske Politi i aktion mod en større gruppe motorcyklister (formentlig en rockergruppe) på motorvej E45 rundt om Århus, sjældent har jeg set så mange politikøretøjer på et sted, jeg talte 8 patruljevogne og blev overhalet af yderligere 2 med udrykning, som må formodes at være på vej som forstærkning. Man må antage at der ikke har været den bedste stemning parterne imellem.
Fredag starter dagen med møde i Horsens på Regionshospitalet til Middag, hvorefter jer fortsætter til møde på Århus Universitetshospital Nørrebrogade til et møde resten af dagen, en tur på ca. 160 km.
En uge hvor der bliver kørt 1035 km. i forbindelse med arbejde, det er ikke fordi det er så meget mere en på en normal uge de ca. er på 800 km. men mange af kilometerne køres i arbejdstiden, så det har nok ikke været en af de mest effektive uger. Det er da værd at overveje at ændre på.
Så efter sådan en uge med så meget motorvejskørsel bliver det nok ikke nødvendig at køre en hyggetur i weekenden, men i stedet at få vasket og serviceret Bimmeren, så den er klar til endnu en uge, hvor det ser ud til at ville regne

Ingen kommentarer: