Søg i denne blog

fredag den 21. oktober 2016

Heldig, i uheld

Tirsdag på vej hjem fra arbejde i Viborg af A13, skal jeg hente en pakke på Shell Horsensvej i Vejle. Så af den grund beslutter jeg mig imod sædvane at fortsætte mod Vejle i rundkørslen i Tørring, hvilket betyder at jeg tager Herning motorvejen ind mod Vejle. Jeg kommer til sammenfletningen mellem Herning motorvejen og E45 ved TDC mod for Vejle, hvor jeg skal af ved afkørsel 60 Vejle Nord, da det sker. Jeg punkterer pludselig, Bagdækket på BMW er fald i løbet af kort tid, en forbipasserende markerer tydelig over for mig at mig bagdæk er flad. Jeg konstaterer at bagenden begynder at slingre let fra side til side, hvorefter jeg bremser let og trækker ind i nødsporet. Her kan jeg konstatere at bagdækket er flad og at dækket har løsnet sig fra fælgen, det er her jeg føler mig heldig at der ikke skete yderliger, når sådan et uheld sker med en motorvejshastighed på 110 km. t.
der er ikke andet at gøre, end at ringe efter Falck, for at få BMW'en transporteret hjem. Falck kommer hurtigt og er som sædvanlig meget serviceminded, så de holder ind på Shell, så jeg kan få min pakke med hjem. TAK FALCK for en god service.
Baghjulet bliver afmonteret og Niels Børge min dæk pusher hos Vejle Vulkanisering kan konstatere at jeg formentlig har kørt en sten i dækket, med det resultat at der er et hul på størrelse med en gammel 5 øre. Det betyder at dækket er ødelagt og der skal et nyt til, som vil komme dagen efter. Jeg ærgrer mig, det ødelagte dæk er lige skiftet og har kun tilbagelagt ca. 4000 km. af de estimerede 20.000 km. som det normalt skulle kunne holde.
Så nu bliver det forsigtig kørsel de næste 500 km. til dækket har fået slidt den fedtede overflade af, hvilket godt kan tage lidt tid i det fugtige vejr vi har for tiden. Jeg skal nok ikke beklage mig, sammenlignet med andre der har oplevet tilsvarende tab af dæktryk på MC, hvor resultatet har været langt værre og i nogle tilfælde trafikuheld. Jeg føler mig en smule heldig eller er det blot en MC med gode køreegenskaber eller de mange km. jeg efterhånden har kørt på MC.

Ingen kommentarer: