Søg i denne blog

onsdag den 3. april 2024

Så er bimmeren klar til den nye sæson 2024

 Her til morgen hentede jeg bimmeren fra 80000 km service hos Xpedit i Ølgod, den ha godt nok fået den helt store tur. Alle væsker skiftet, ny olie og luftfilter ny bremseskive og klodser i bag, justeret ventiler, nye tændrør lygte justering, softwareopdatering og ikke mindst skift af kardan (på BMW fabrikkens regning), noget af en omgang.

Derudover skulle jeg have udskiftet min GPS fra en BMW Navigator VI til en Garmin Zumo XT2, Ikke fordi BMW navigatoren var defekt, men blot for at være med på noderne så valgte jeg den sidste nye Garmin. 

SÅ HVIS DER ER NOGEN DER LÆSER DETTE OG MANGLER EN BMW NAVIGATOR VI; MED MC MOUNT, så giv et bud, den er fra 2018 og er lige opdateret med den sidste software og kort.

Jeg skulle også lige have monteret en GPS tracker og et USB udtag på styretbegge styret af tændingen, så batteriet ikke løber tør for strøm. Hele ture har tage 7,5 time, hvilket må siges at være fornuftig.

Jeg havde regnet med at prisen for sådan en omgang ville være ca 10000 kr. +, men kan jo blive glædelig overrasket, jeg slap med 9000 kr., der skal så også siges at jeg fik 10% rabat som medlem af BMW MC klub Danmark, så endnu en grund til at være medlem. Nu er de næste 4 års kontingent redet i hus.

Så nur er jeg klar til at vi kan mødes derude i sæson 2024, der skal lige siges at jag har rundet de første 500 km. i år. 



Ingen kommentarer: