Søg i denne blog

torsdag den 28. marts 2024

Så blev MC Sæson 2024 Skudt igang.

 Fredag d. 22 marts så vejret super fint ud, så jeg besluttede mig til at i dag skulle det være dagen hvor den første MC tur skulle køres. Hvorhen var dog lidt uvist og lidt rusten ville man jo nok også være på den første tur, til man lige kommer igang igen. På den anden side er der jo også en vis form for spænding for at komme igang igen efter en vinter. 

Jeg besluttede mig til at køre mod vest af vejen fra Ådal til Vonge en god vej at starte ud med, der er en god blanding af bløde overskuelige og mere skarpe 90 graders sving på en vej uden megen trafik. Fra vonge går det mod Thyregod og her beslutter jeg at jeg vil køre nord for Viborg for at overraske og se om en gammel samarbejdspartner vil give en kop kaffe, så turen fortsættes af diagonalvejen til Hampen sø og herefter af A13 til Viborg.  Fra viborg. fortsættes mod Løvel og Møldrup, hvor jeg må konstatere at min bekendte ikke er hjemme, så der er ingen kaffe. Turen til Møldrup har været kølig, men ikke på nogen måde koldt så man ikke kunne holde varmen, jeg havde ikke sat foret i mit MC tøj, hvilket jeg kom til at fortryde på hjemturen hvor temperaturen faldt lidt og jeg fik vinden imod. Det blev mildest talt skide koldt, så et rast på Pit Stop i Hjølund på vejen hjem er nødvendig for at få varmen igen og lidt tidlig aftensmad. 

Turen blev på 240 km. i alt, så er vi da igang, men det var en kold tur.


Onsdag d. 27. er vejret igen fremragende til en MC tur, men denne gang lært af forrige tur med for i tøjet, tager jeg en tur ud gennem Nørreskoven, gennem dyrehaven til Bredballe og videre til Assendrup over Tirsbæk Gods. Herfra går turen rundt i området mellem Horsens og Vejle fjorde. Turen går herfra til Stouby og videre til Bjere, herfra i retning mod Juelsminde. Ved Vejlevej fortsætter jeg mod Hørup, men drejer af mod Stenhøj og fortsætter af fortrinsvis af små snoede veje ned forbi rosenvold Slot, videre til Stouby. fra Stouby kører jeg mod Vejle, men drejer mod Ørum ved Belle kunst, for at fortsætte til Hedensted. på toppen af bakken inden jeg kører ned mod Rosenvold Gods er der frit udsyn ud over mundingen til Vejle Fjord med Fyn i baggrunden, et smukt syn selv om vejret er en smule diset.

Vejle Fjord udmunding til Lillebælt med
Fyn i Baggrunden

Coster på vej ud gennem fjorden















Fra Hedensted køres gennem Grejsdalen hjem, en frisk lille tur på 2 timer og ca. 100 km. En god måde at starte Påskeferien på. Næste tur bliver formentlig en tur til Xpedit i Ølgod, hvor Bimmeren skal have lavet 80000 km. service, skiftet GPS mount til Garmin XT2 fra BMW Navigator VI, samt monteret GPS tracker. Der skal også skiftes kadan, en indkaldelse fra BMW, så har meddelt at alle R1200 XX LC modeller skal have skiftet kadan for hver 60000 km i hele deres levetid på BMW's regning. Xpedit mener at hele omgangen skal tage 7,5 time, så jeg skal være i Ølgod kl. 7:30 tirsdag morgen.




Ingen kommentarer: