Søg i denne blog

fredag den 1. september 2017

Ja sådan kan det jo gå!!

Torsdag d. 31. august da jeg sidst på eftermiddagen er ved at overveje at køre hjem fra arbejde i regionshuset i Viborg, kommer vores pedel Earl ind på mit kontor og kan meddele mig at der ligger en sø af olie under bagdækket på min BMW. Earl kører selv motorcykel, så sammen går vi ud for at se på problemet og ganske rigtig har BMW'en valgt at lægge stort set alt olie fra bagtøjet. Jeg bliver en smule ærgerlig, jeg havde planlagt at skulle på en tur til Morud fredag, hvor jeg har fri. Falck blev tilkaldt, de komme som sædvanlig inden for en halv time, bimmeren bliver læsset og alt mit harben gut bliver læsset, så turen til Vejle og Taulov kan påbegyndes.
















Jeg skal til Vejle og Bimmeren skal til Brusk MC i Taulov, så vi kan få undersøgt hvad der er galt. Fredag hvor jeg har fri viser det sig at blive godt vejr, så jeg beslutter mig for at foretage min MC tur til Nord Fyn for at købe Bison steaks og pølser hos Ditlevsdal Bison Farm. Jeg bliver nødsaget til at finde Honda Shadowen frem, hvilket endnu engang bekræfter mig i at det er en stor fornøjelse at køre copper. Min gamle Shadow fra 1990 starter som sædvanlig lidt modvillig da karburatorerne er tomme for bensin efter at have stået stille i 4 måneder, men det er en normal situation som vi Shadow kører kender. Det kan godt være at det ikke er trendy mere at køre cruiser eller copper længere, men det er efter min mening indbegrebet af nydelsen at køre MC. Den beroligende dunken fra en 1100 cc V2 motor der støt ruller derudaf ved lave omdrejninger, er altid en terapi for sjæl og psyke.

Jeg har en god tur til Ditlevsdal i strålende solskin, får købt ind og sætter kursen hjemad. Hjemturen byder på et par små byger, det ærgrer mig lidt, nu skal Shadowen pudses inden lørdag hvor jeg skal mødes med andre motorcyklister på Borgvold i Vejle.

EN TUR PÅ MC ER GODT FOR SJÆLEN OG KAN ANBEFALES, som jeg plejer at sige " vejen til målet er målet i sig selv"


Ingen kommentarer: