Søg i denne blog

fredag den 31. marts 2017

Det ser rigtig godt ud

Min BMW R 1100 R skal have nye bremse skiver på forhjulet efter 110.000 km. ifølge Xpedit, burde de være slidt op efter 60.000 km. så min kørestil må jo siges at tilgodese lille bremseslid. jeg har nu bestilt nye skiver og klodser hos Motorworks i England, som forhandler flere fabrikater som Brembo, BMW og EBC. Jeg besluttede at bestille EBC skiver, jeg har tidligere benyttet klodser af dette fabrikat, som har været ok, med god bremseevne. Jeg blev meget overrasket da jeg så kvaliteten af skiverne, min umiddelbare vurdering er at finishen er langt bedre end de originale BMW skiver, her er et billede, så i kan selv vurdere. Det er ikke sidste gang jeg vil vælge bremse produkter fra EBC.


1 kommentar:

Lars Hillerup sagde ...

Efter nu at have kørt 5000 km med de nye skiver og klodser fra EBC, kan jeg konkludere at de fungerer perfekt og der har ikke været nogle udfordringer. Jeg vil dog nævne at der er en smule mere rotations støj fra de nye skiver end fra de gamle originale skiver, om det er klodserne eller skiverne vil vise sig næste gang klodserne skal skiftes. Jeg har kontrolleret at calibrene ikke hænger eller en af klodserne sidder en smule skæv eller klemmer lidt.