Søg i denne blog

tirsdag den 16. august 2016

Sådan skal man ikke gøre

Den 15. juli kørte jeg ind forbi biltema i Horsens for at anskaffe mig et motorcykelstøtteben til min Honda Shadow, med det formål at den ikke skulle stå på side støttebenet når den stod i garagen. Jeg købte en model der også kan bruges på en trailer med en side støtte til hver side, og mente at den sagtens kunne stå i den uden yderligere fastspænding til et fast underlag i garagen.

Men nej nogle dage efter at jeg havde samlet den og sat min Shadow i stativet, kunne jeg konstatere at den er væltet, med forhjulet stadig siddende i MC støttebenet. Til alt held skete der ikke noget væsentlig, der er kun ødelagt et sidespejl, men det kan også være alvorlig nok, når side spejlene er gået ud af produktion og ikke kan genanskaffes, så jeg måtte skifte begge spejle til en uoriginal standard model fra Louis i Tyskland.

Så hvad kan man så lære af det: BRUG IKKE MC STØTTEBEN UDEN AT FASTGØRE DEN TIL TI FAST UNDERLAG !!!


Ingen kommentarer: