Søg i denne blog

onsdag den 5. april 2023

Første tur i MC sæson 2023

 Sidste sæson sluttede lidt brat for mig, i det at jeg akut skulle have et nyt knæ, hvilket betød at jeg ikke var i stand til at køre MC fra 18 august og resten af sæsonen. Så jeg har selvfølgelig glædet mig til at vejret skulle blive så varmt at det er en fornøjelse at tage en tur på den tohjulede, det blev så i dag, det var sn smule køligt, selvom termometret på instrumentpanelet til tider sagde 9,5 grader.

Turen går til Xpedit i Ølgod for at få kontrolleret forhjulslejer, efter de havde skiftet dem til service efter hjemkomst fra Nordkapp sidste sommer. Grunden til kontrollen er at jeg syntes at jeg kunne høre dem når jeg kørte mellem 50 - 60 km. efter de var blevet skiftet. jeg er i øvrigt lidt forundret over at lejerne fra ny allerede var så slidte at de decideret faldt fra hinanden efter kun 65000 km. hvilket jeg aldrig har oplevet på tidligere modeller MC.

Men turen startede på min hjemadresse sammen med Nils og en gut ved navn Kjeld fra Jelling som havde søgt nogle at køre sammen med på facebook, Kjeld mødte op på min adresse 10 før det aftalte tidspunkt for afgang, hvor efter vi fulgtes til den anden ende af gaden for at samle Nils op. Nils blev udnævnt til tur guide, hvilket han som sædvanlig udførte til perfektion, så kom ud på nogle små snoede veje hele vejen til Ølgod.

Cyklen blev efterset, meden vi indtager tost, kakao og kaffe i loungen hos Xpedit, hvor der bliver diskuteret stort og småt, det viser sig at Nils og Kjeld har haft fælles arbejdsgiver, så de havde en del erfaringer at udveksle. Efter endt kontrol besluttes det at tage den direkte vej til Jelling og Vejle via Hoven, Sdr. Omme, Filskov, Uhe og Gammelby.

En super god og hyggelig tur og en god start på en ny sæson, hvor man lige skal have rystet knoglerne på plads igen.



Ingen kommentarer: