Søg i denne blog

tirsdag den 19. april 2022

Påskens gode vejr giver god mulighed for MC ture

Tur til G. Wilhelmsen, Oversee

I år ser det ud til at vejret i påsken bliver rigtig MC tur, selv om jeg selvfølgelig god kunne have tænkt mig lidt mere varme, men tørt vejr og solskin kan også gå an. Onsdag d. 13 april kørte Nils, Jytte og jeg mod Tyskland, målet var Scandinavian Park i Harrislee, for at besøge POLO MC shop. Jeg manglede nogle dele til min Nordkap tur senere på Året, men det er jo sådan med planer at det ikke altid går som præsten prædiker. Nils og Jytte førte an ne af den gamle hovedvej til Kolding, videre forbi Haderslev til Aabenraa og videre til Kruså, hvor vi krydsede grænsen, Jeg forventede at Nils ville tage afkørslen mod Harrislee og derefter køre til Scandinavia Park, men nej han fortsatte, forbi de næste afkørsler, for først at dreje fra syd for Flensborg. Forklaringen er at Nils havde forvekslet Frøslev og Kruså motorvejen og mente at Tomtom GPS var galt på den, hvad kan man så lære af det? Stol på din GPS. Nu var vi så langt syd for Flensborg at jeg besluttede at vi kørte til G. Wilhelmsen Motorrad teknik i Oversee i stedet. G. Wilhelmsen er BMW, KTM, Can-Am og Indian forhandler og serviceværksted. Jeg har tidligere anvendt dem til at udføre service på mine tidligere 2 ældre BMW. Det jeg skulle bruge er et montagebeslag til en tanktaske jeg havde, men den var beregnet til en MC med ståltank, så magneterne kunne fastholde den, min nye BMW MC er dækket af plastik. Jeg regnede med at man kunne købe de to halvparte i montage beslaget, så jeg kunne montere det i bunden af min taske, men nej beslaget til tanken kan købes, men den anden del følger med tasken, så jeg måtte købe en ny taske. Fra G. Wilhelmsen kører vi til Flensborg havn for at spise frokost i det gode vejr hvor temperaturen efterhånden var blevet 18 grader. Herfra tager vi turen hjem over Tinglev af Hellevad - Bov vejen mod Toftlund, til Lunderskov, videre mod Vorbasse og derfra af små veje til Vejle. En rigtig hyggelig tur i gode venners lag.


Tur til Kalundborg, besøg  hos OC

Lørdag er vejret frisk, med tørvejr og høj solskind, selv om temperaturen ikke bliver meget mere end 12 grader. Jeg beslutter mig til at køre en tur til Kalundborg for at besøge OC, som jeg ikke havde set siden maj sidste år, OC er lige for tiden uden mulighed for at deltage i vores fælles ture, men det betyder jo ikke at jeg ikke kan besøge ham, som sagt så gjort. Jeg kører fra Vejle af motorvej E20 over Fyn og videre til Sjælland. Ved Slagelse kører jeg mod nord til Kalundborg, på vejen fra E20 til Kalundborg er der meget påske trafik, så det tager sin tid.  OC bor i den gamle del af Kalundborg ned mod havnen i et lille 2 etagers hus på 40 km3, i en af de gamle smalle hyggelige gader. Jeg ankomme og OC er klar med kaffe, så vi kan få en sluder om de ting der sket siden sidst og også lige få vendt Ukraine, Rasmus Paludans eskapader i Sverige, samt sen øvrige verdens situation. Vi går en tur ned til havnen i det gode vejr for at finde et sted at indtage frokost,  efter frokost er klokken ved at være så mange at jeg skal vende snuden hjemad, hvis det ikke skal blive mørk før jeg når til Vejle. Jeg kører fra Kalundborg ad kystvejen over Kirke Helsinge, Mullerup, Stillinge Strand til Korsør, hvorefter jeg kører over Storebælts broen til Fyn. Turen hjem forløber uden større udfordringer i et stille og roligt tempo, da jeg når Vejle vælger jeg at tage take away med hjem til Else Marie og jeg.




Besøg hos mine forældre i Ribe

Søndag var det så tid til at besøge mine forældre, for lige at ordne nogle telefon og mobile pay udfordringer, samt blot det at sludre lidt med dem, vi løber jo ikke bare lige på hinanden hver dag, de bor i Ribe. En stille og rolig tur af Ribe landevej fra Vejle til Ribe og hjem gik turen af Haderslev vej til Gram, Skodborg, Vamdrup, mod Vorbasse, Egtved og til Vejle. Man burde oftere blot køre en tur på må og få for derigennem at opleve Danmark og nogle af de små snoede veje, hvor det er naturen der bestemmer hvor vejene skal gå (fra  hus til hus).

Til alle jer håber jeg i har haft en lige så oplevelsesrig påske og at i også har fået kørt nogle MC ture i det tidlige danske forårs vejr.



Ingen kommentarer: