Søg i denne blog

søndag den 15. marts 2020

Så er BMW'en hentet ud af vinterhi

Fredag kørte jeg til Ølgod for at hente min BMW ud af vinterhi, normalt overvintrer den ikke hos en forhandler der ligger ca. 70 km. fra min bopæl. Årsagen er at den skulle have udført 30000 km. service eftersyn og monteret tågelygter, samt Shift Assistant Pro (Power Gear skift), så jeg var meget spændt på at komme ud at køre. 
Jeg har endvidere skulle have mine sadeltasker pakket ind i plastfolie med et kulfiber mønster, men skilte gutten jeg havde indleveret dem til, kunne ikke efter halvanden måned ikke afse tid til at udføre opgaven, så jeg ser mig om efter en anden læsning. Så derfor har jeg hentet dem hjem igen, nu overvejer jeg om jeg skal få dem malet i samme farve som motorcyklen  (Ices Chocolate Metallic). Er der nogen derude der har erfaring med at male plastic sadeltasker, her tænker jeg på krakelering, ridsefasthed, m. m., eller skal jeg holde fast ved at finde en anden skilte gut der kan pakke dem ind i plastfolie?



Det at få monteret Shift Assistant Pro er virkelig behagelig og en ting jeg bliver meget glad for, specielt i nedgearinger hen mod lyskryds med mere, men det kræver tilvænning.  Jeg har også monteret Wunderlich cruise control, som justerer trægheden på gashåndtaget, jeg vurderede at omkostningen ved at installere den orginale BMW elektroniske er for høj i forhold til den tid jeg vil anvende den.


Nu venter jeg blot på lidt højere temperaturer og at saltningen af vejene ophører, så er sæsonen igang.

Ingen kommentarer: