Søg i denne blog

mandag den 18. marts 2019

Ny Forlygte på Honda VT 1100 C Shadow

På Motorshow messen i Herning fik jeg en demo af LED forlygter fra Full Blast, som jeg havde læst en artikel om i deres LED lygter i KI, BMW klubbens klubblad. Jeg havde endvidere besøgt firmaets hjemmeside for at undersøge om lygterne er godkendt, så jeg ikke får problemer når jeg kører i andre lande i Europa. På firmaets hjemmeside er det beskrevet at lygterne er, citat "Lygter og lydsystemer er naturligvis godkendt på alle tænkelige niveauer. CE, RoHS, TÜV, DOT SAE E9.", så jeg havde ingen betænkeligheder ved at at købe en ny 7" lygte til min Shadow. Til alt held valgte jeg at bestille et nyt lygtehus med til den nye parabol / LED lygte, det viser sig imidlertid at da lygten kommer er den væsentlig størrer end den originale Honda lygte.  
Gl. forlygte.

Det er relativt nemt at montere den nye lygte, den eneste ændring jeg måtte foretage , er at bore et nyt hul i det originale lygte ophæng, den største udfordring er at finde en umbraco bolt i den rigtige tomme størrelse, så jeg kunne få den monteret, dat det er løst, er det blot at følge den medfølgende beskrivelse.

Parkerings & Nærlys
Eneste lille betænkelighed jeg har tilbage, er at der ikke var de fornødne godkendelses- attester med i pakken da jeg modtog lygten. Jeg har efterfølgende kontaktet firmaet, som kunne meddele at lygterne i modsætning til oplysningerne på hjemmesiden kun er CE godkendt. Jeg er blevet lovet at jeg vil få en attest eftersendt på mail eller papir, jeg ved ikke om der er nogen af jer der ved om en CE godkendelse er ensbetydende med at lygten også er godkendt af trafikstyrelsen til anvendelse i Europa.

Jeg har ikke modtaget noget på nuværende tidspunkt. 
Jeg overvejer, såfremt jeg ikke modtager noget at sætte et læserbrev i KI BMW klubens blad og i Turing Nyt, for at advare andre mod at købe produkter fra Full Blast hvis de ikke er lovlige at anvende i følge dansk lov.


Langlys




2 kommentarer:

Full Blast Inc sagde ...

Hej Lars,

Man tak for din anmeldelse af vores produkt. Godt du har fået den monteret, ud fra billederne ser det jo fremragende ud. Og ja vi anbefaler fortsat en 7" lygte til din mc model. Alternativet kunne være en 5,75", men det er mindre end din oprindelige forlygte. Der findes ikke på markedet en LED-forlygte som er præcis sammen størrelse og derfor er man nød til at gå lidt op eller ned i størrelse.

Mht godkendelser, så kan jeg oplyse dig og alle andre, at ALLE vores LED-forlygter er CE-godkendt og E-mærket, så jeg ved ikke hvorfra du har anden information, men jeg kan ikke forestille mig at det er fra os. Hos Full Blast Inc sætter vi en ære i at producere LED-lygter af den højeste kvalitet og med de bedste materialer tilgængelige på markedet. Alle produkter vi sælger er godkendt. Også den du har købt.

Jeg håber at denne feedback kan bruges konstruktivt som svar på din anmeldelse.

mvh
Allan / Full Blast Inc

Lars Hillerup sagde ...

Hej Allan

Jeg citerer blot de informationer du opgiver på din hjemmeside, det er et direkte citat. Jeg vil også lige minde dig om at jeg endnu ikke har modtaget godkendelserne, det er et krav i andre lande i Europa at såfremt der er foretaget ændringer på et køretøj skal der medbringes godkendelser på det udstyr der er monteret, dette gælder også ved skift af lygter.

Håber jeg snart modtager dem, jeg har planlagt en tur til Tyskland i påsken.

Lars Hillerup