Søg i denne blog

lørdag den 18. august 2018

Så kom dagen hvor min BMW R 1100 R skal skiftes

Jeg har i et  stykke tid gået og overvejet om jeg skulle skifte min hverdags MC, en Trofast BMW R 1100 R, som kun meget få gange har svigtet mig. Mine overvejelser går på hvad kan man få for en MC der har gået 126500 km og er 16 år gammel, samt hvad skal der ofres i service, dæk og anden vedligeholdelse for at køre resten af denne sæson og være klar til en ny sæson.
Efter et besøg hos Xpedit i Ølgod, hvor jeg prøvekørte en R 1200 R fra 2011 der kun har kørt 20000 km og den nye R 1200 R vandkølet fra i år. Efter prøvekørslen var der ingen tvivl om hvilken af de to maskiner jeg ville foretrække, ikke for at nedgøre BMW's luftkølede 1200 modeller, men jeg har flere forhold der overbeviste mig om mit valg.
Jeg har flere MC, bl. a. en Honda Shadow fra 1990, som har et eminent bundtræk, hydraulisk kobling. Den nye BMW R 1200 R har også hydraulisk kobling, en utrolig lækker detalje, hvis man kan lide en blød kobling, endvidere synes jeg godt om at køre med et gashåndtag efter princippet "drive by wire'.
Så kommer det æstetiske, begge cykler er utrolig pæne og med et tiltalende udtryk, dernæst kommer prisen. Efter mit møde med Rune er jeg overbevist om at jeg skal investere i en ny 2018 model, som sagt så gjort, handelen bliver afsluttet.

Det var så i dag jeg skulle ud for at bytte cykler, en rigtig fed fornemmelse at køre sin gamle mc ud til forhandleren og tage afsked og derefter at starte en ny æra, med en ny, det bliver spændende.

Ingen kommentarer: