Søg i denne blog

lørdag den 9. maj 2020

Shadow VT1100C fra 1990 en æra er forbi og alligevel ikke.

Forårs klargøringe er godt i gang, BMW'en er hentet hjem fra Xpedit, Honda Shadowen skal shines op og serviceres, så den bliver klar til en ny sæson. Ved opstart i år viser det sig at der er en benzin læk, som jeg skal have undersøgt. lækket viser sig at være et løst spændebånd på slangen mellem benzinpumpen og karburatorerne, jeg tror det er en mekaniker fejl fra den gang jeg fik skiftet benzinpumpe. Så i forbindelse med at jeg er hjemsendt i disse Corona dage og påsken, samt en bedring af vejret, bliver MC liften rullet ud i carporten og Shadowen bliver rullet op på liften, forhjulet spændt fast og for en sikkerheds skyld bliver der sat 1 strop i hver side i bag, som bliver strammet godt ned i fjedrene, så den  ikke vælter ned. Benzin lækket bliver udbedret og cyklen samlet igen, cyklen bliver startet op, så olien er godt varm, for at blive skiftet. Cyklen bliver serviceret, med ny olie, den vandfri kølervæske stand kontrolleret, bremsevæske kontrolleret, så nu mangler jeg kun at polere fælge, motorblok og diverse andre krom dele der trænger til at blive frisket op. Jeg går ind for at få lidt frokost og kommer senere ud igen for at fortsætte, hvor jeg må konstatere at Shadowen stortset står på hovedet ned oven i en arbejds stol og bord og har fået adskillige skrammer og buler i tank, forlygte, med ridser på adskillige kromdele. Et chokerende og sørgeligt syn, som næsten ikke er til at overkomme. Jeg beslutter at kontakte vores lokale værksted i Vejle, for at få et overblik over skaderne, det viser sig at det vil koste stort set cyklens værdi at få den repareret igen, hvorefter jar sammen med taksatoren vælger at lade den totalskade. Så det er afslutningen på mit foreløbige Shadow eventyr, men jeg forventer stadig at blive ved med at være medlem af Shadow Klubben i Danmark, men for en stund på en nyere BMW, jeg håber i vil bære over med mig.

Skulle der være nogle der er interesseret i en mængde nye og brugte reservedele til en Shadow VT 1100 C, kan i kontakte mig, jeg har gennem de sidste 12 år samlet et betydelig reservedelslager.

Lars Hillerup

Jeg er lige blevet informeret om at min tidligere Shadow VT1100C er blevet solgt til genopbygning, så hvis i kommer til at møde den så skal i ikke undres, så er den god nok.

  



Ingen kommentarer: