Søg i denne blog

torsdag den 18. april 2019

Stop og baglys på min BMW Roster

Montering af ekstra stoplygter.
Jeg har siden jeg monterede min Givi topboks V56NT, gået og overvejet om baglygten på BMW'en er synlig nok med den montering inde under bagagebæret. Jeg har oplevet at bagvedkørende biler, især lastbiler, kører meget tæt på, hvilket jeg føler er generende. Dette fænomen har især været udpræget i vejr med dårlig sigtbarhed, jeg har endvidere monteret ekstra stoplys i topboksen, hvilket bagvedkørende selvfølgelig bliver opmærksom på når jeg bremser.
Med baglys

Det fik mig til at overveje om det er mulig at montere baglys i topboksen. Efter flere forsøg er det nu lykkedes at montere endnu et kontaktsæt, det originale Givi kontaktsæt kan købes som reservedele. Da jeg ikke benytter Givi monokey plastik monteringsplade, men i stedet anvender monokey aluminiums monteringsplade, hvor jeg selv kan bore hullerne til kontaktsættene og montere en på hver side af låsemekanismen. Jeg har besluttet at anvende de originale indbyggede led lygter fra Give som baglys i stedet for som stoplys. Jeg har monteret 4 refleks markeringslygter med indbygget 4 led i hver, skrå til 2 til hver side bagerst i den nederste halvdel af topboksen på hver side af låsemekanismen som stoplys, de er noget kraftigere end de originale Givi lygter.

Nu får vi se om det hjælper mine medtrafikanter til at holde lidt mere afstand, jeg har da lov til at håbe.

Med baglys og stoplys.
Givi komponent liste:
Givi topboks monokey 56 L Maxia 4 - alu. m/klar varenr: V56NT
Givi topplade monokey aluminium.  varenr: M8A
Givi Stoplys V56 varenr: E160
Givi kontakt boks bund. varenr: Z995M
Givi kontakt i topplade. varenr: Z880
4 røde markeringslygter.

Ingen kommentarer: