Søg i denne blog

mandag den 5. juni 2017

Honda VT 1100 C 1990 glider i koblingen

På sidste tur ma Shadowklubben bemærkede jeg at min Shadow VT 1100 C fra 1990 begyndte at glide i koblingen efter at have kørt ca. 100 km. Ikke meget, men nok til at jeg bemærkede det når jeg gav gas i høj gear og når det går op af bakke. Jeg har forhørt mig omkring hos forskellige kilder og fået flere forskellige råd fra skift olie, til koblingen er slidt og koblingen skal justeres, hvilket ikke kan lade sig gøre på grund af at koblingen udløses hydraulisk. Jeg har stadig nogle forhold jeg skal have undersøgt, som er der for meget koblingsvæske på, så slavecylinderen ikke kan gå langt nok tilbage, jeg har skiftet olie og oliefilter. Jeg bemærkede at oliestanden var under minimum, hvilket jeg undre mig over, den har ikke tidligere brugt olie, så det er nok et forhold jeg skal holde øje med.
Der er kilder der påstår at er der for lidt olie på motoren, kan koblingen begynde at glide, jeg har ikke kunnet få det bekræftet.



Skulle der være en der har en ide om problemet eller forslag til en løsning, Man kan jo altid skifte koblingsplader, men jeg er ikke sikker på det er løsningen.

Nogle forslag så kommenter indlægget.




3 kommentarer:

Motocicletas sagde ...

nice bike! elsker motorcykler sådan!

Lars Hillerup sagde ...

Tak jeg har haft den siden 2008

Lars Hillerup sagde ...

Jeg kan nu bekræfte at er der for lidt olie på en Honda Shadow VT 1100 C (SC18) begynder den at glide i koblingen, efter jeg har skiftet olie og filter er problemet løst.
I weekenden har jeg kørt 600 km, med en blanding af småture og to længere stræk på ca. 200 km. uden at opleve problemer med koblingen. PROBLEM LØST