Søg i denne blog

tirsdag den 9. januar 2024

BMW R1300GS, men ikke denne gang.

 I november 2023 lancerede BMW deres hettil mest avancerede Bokser motorcykel, med mange nye funktioner og med en del nytænkning. Jeg undersøgte om det var nu jeg skulle skifte min 4 år gamle R1200R ud med den nye model med alt det tilbehør der kan tilkøbes, som sagt så gjort, xpedit får et besøg.

Det aftales at de lige skal udregne et tilbud og sende til mig, samt en pris for min i bytte. Nogle dage senere modtager jeg et tilbud på En BMW R1300GS med følgende tilbehør pakker:

Single options
Headlight Pro LED Matrix
LED additional fog light
Double silencer with Carbon panels
Anti theft alarm system
Comfort handlebars, slighty higher and arranged closer to the rider
Headlight Pro. The high-grade headlight and contains all available additional functions, such as cornering light.
DSA. Spring rate adaption, includes a simple prop aid
Gear shift assistant Pro
Riding Modes Pro
Sports brake
Chrome-plated header pipe
Central locking system
Handlebar risers 
Hand protector extension
Preparation for GPS Device
Windscreen el. adjustable
Riding Assistant
Main stand
Case holder left + right
Intelligent Emergency Call
Teleservices
Seat heating
Comfort passenger seat
Comfort passenger footrests
Engine protection bars
Cylinder-head cover plate
Riding Assistant
Active Cruise Control
Forward Collision Warning
Lane Change Warning
Dynamic Suspension Adjustment
Suspension Adaptive height control
Windscreen el. adjustable [High windscreen
Luggage rack
Sadel bags

Alt dette til den nette sum af 430000 kr., men bytteprisen for min 4 år gamle R1200R der lige har rundet 80000 km var simpelthen 30000 kr for lav, så det blev ikke til noget, så konklusionen bliver nok at kører videre på den. Der er jo heller ingen der siger at der skal stå BMW på den næste model, det kunne jo måske blive en Triumph eller en Ducati.

Siden har jeg fået en indkaldelse fra MOTORSTYRELSEN, som kunne meddele at BMW MC fabrikken har konstateret en fejl på kardanakslen, hvilket betyder at den skal skiftes for hver 60000 km på BMW fabrikkens regning i motorcyklens levetid, noget af en udmelding. Man kan undre sig over at det ikke kan betale sig at fejlrette årsagen til at denne slitage opstår så det kun er nødvendig at udskifte en gang.
Så jeg må til Xpedit først i den nye sæson og have skiftet kadan.



Ingen kommentarer: