Søg i denne blog

søndag den 29. maj 2022

Kristihimmelfartstogt 2022

 Når nu de øvrige Zataner beslutter sig for at prioritere anderledes i kristihimmelfartsferien her i 2022, en har besluttet at holde sølvbryllup, andre skal ud og sejle (god fornøjelse med den vind), en skal passe sin forretning (karneval i Aalborg) og andre har anden undskyldning. Ja så må man jo selv finde på noget, så jeg besluttede mig for at køre en tur til Stauning Whisky destilleri, for at købe lidt forskellige whisky, 2 flasker Stauning Kaos, 1 flaske røget, 1 flaske The Wrathful Duck whiskylikør og 1 pakke whisky røget Kaffebønner fra Brasilien.



Efter shopping på Stauning whisky destilleri kører jeg til Søndervig via Ringkøbing, forbi byggeriet af det nye Lalandia, det bliver et stort bade og ferie center. herfra kører jeg til Hvide Sande for at købe fisk med hjem og meningen var at indtage frokost på fiskerestauranten ved siden af Hvide Sande røgeri, med det er ferie sæson, så alt er optaget. Jeg får købt lidt forskelligt fisk med hjem og herfra kører jeg videre rundt Ringkøbing Fjord forbi Nymindegab Hotel og videre til Havnegrillen ved Bork Havn, hvor jeg får lidt frokost.
Herfra kører jeg mod Tarm, videre til Ølgod og via Grindsted, Billund til Vejle, en frisk tur på 285 km i strid vestenvind, kølig, men ikke koldt. Besøget på Stauning Whisky Destilleri kan varmt anbefales, det er blevet meget stor siden jeg første gang besøgte det sammen med Bent Friborg, Torben Knop og Long John Bengtsen, hvor der stod en enkelt lille still i stalden på et nedlagt landbrug.


1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det lyder som en dejlig tur /red