Søg i denne blog

søndag den 30. maj 2021

Sidste søndagstur i maj 2021

 Søndag d. 30 maj besluttede Ian og jeg at vi ville tage en tur ud i det blå i det gode solskin, så jeg kunne få afprøvet nit nye læser tøj fra Sharkspeed og Ian kunne få en lidt længere tur på sin nyanskaffelse, en Honda CBF1000. Ian har fået en super flot cykel i min favoritfarve til en Honda, Honda rød.


Mit lædertøj bestilte jeg syet efter mål i 2019, men syntes det var lidt for smal i ærmerne, og så har der ikke været vejr til at få det prøvet. Til min store overraskelse er lædertøj super kølig når man kører og det er som om vinden slipper tøjet bedre, så der ikke er så meget vindmodstand. Det kan også være en illution eller blot en virkning af at læder tøj er tungere end tekstiltøj.


Søndagens tur startede i Vejle kl. 10 hvor vi kørte til Onkel C i Kalundborg, hvor vi udvekslede løgnehistorier og spiste frokost sammen. Herfra fortsatte vi til Roskilde for at besøge og sige "HEJ" til Louise, Ians datter der studerer på RUC. Kl 17 satte vi kursen hjemad mod vejle, hvor vi ankom igen efter 456 km kl. 19.10. Vi var begge enige om at det havde været en hyggelig og god tur på en af de første rigtige danske sommerdage. Vi lærte også noget på turen, når man betaler ved betalingsanlægget på Storebælt, skal 2 MC ikke køre for tæt sammen, så kommer den første til at betale bil pri 245 kr i stedet for 130, surt show.





Ingen kommentarer: