Søg i denne blog

onsdag den 21. november 2018

Nu er MC sæson 2018 slut for mit vedkommende

MC sæson 2018 har været begivenhedsrig på mange måder, en god tidlig og lang sommer, med ekstreme varmegrader og tørt vejr. Uge 2 hvor jeg igen startede på arbejde efter 2 knæoperationer i november, var medvirkende til at det ikke blev til så meget MC kørsel før sommerferien, i kombineret med bilkøb i december, som havde en garantiperiode til sidst i maj. Det betød at fra juni og frem er der noget jeg skal have indhentet, BMW'en får skiftet olie og filter, dæktrykket kontrolleres og så går det løs, med ture Fyn rundt i kristihimmelfartsferien, en tur til Nord Tyskland og mange km på arbejde og rundt mellem Region Midtjyllands forskellige loskationer, det bliver til 6000 km frem til 18 august, hvor 1100'en bliver skiftet ud til en ny 1200. Fra august og frem bliver det ialt 9200 km på forskellige ture til Tyskland, Tangeværket og el museet ved Tange sø, Sjælland og frem for alt til og fra arbejde. i Region Midtjylland.


BMW'en er nu vasket, tørret og vitale dele smurt ind i et beskyttende middel mod korrosion, vinterens beskyttelses dækken (til indendørs brug) fundet frem, sammen med laderen til vedligeholdelse af batteriet. Nu er den klar til at blive kørt til vinter opbevaring og opstaldning til næste forår hos mit faste overvintrings sted. De øvrige 3 cykler overvintre derhjemme, så jeg kan gå og pudse, forandre og klargøre til sæson 2019, eller så snart vejret ser ud til igen at nærme sig 10 grader konstant dagtemperatur.

Tak for en god sæson til alle MC vennerne og andre jeg har mødt på årets ture rundt i landet.




Ingen kommentarer: